Jeszcze jedno pytanko o virusa TDI (proszę o wyrozumiałość)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Henrii
    Classic
    • 2009
    • 2

    Jeszcze jedno pytanko o virusa TDI (proszę o wyrozumiałość)

    Zamieszczone przez fernando
    Bo tak na nich wpływają ci, co są bezmyślni i cfaniakują
    nie bede komentował, może pochwal się w opisie że powozisz O2.
    Henek
  • grzela07
    Ambiente
    • 2007
    • 227

    #2
    Jeszcze jedno pytanko o virusa TDI (proszę o wyrozumiałość)

    Witam
    Sorki wielkie, wiem, że ten temat jest już praktycznie wyczerpany i chcę zaznaczyć, że dużo na forum OCP korzystałem z opcji SZUKAJ (tak więc nie denerwuj się szkoda) ale mam jedno pytanko na które jednoznacznie nie mogłem znaleźć odpowiedzi:
    - posiadam typowy silnik TDI 90 KM (ALH), chcę delikatny soft na poziomie 117-118 KM i około 280 Nm. Dostałem propozycję wgrania podobno typowego programu z zagranicy za rozsądne pieniądze, ale niestety bez hamowni. Pytanko moje brzmi, czy ten silnik jest już na tyle podstawowy i bazowy, że softy na poziomie wyżej podanych przeze mnie parametrów są znane, standardowe i ogólnodostępne, że nie trzeba nic potem dostrajać, ani robić żadnych dodatkowych korekt na hamowni. Dodam tylko, że ta zmianę zrobi mi elektronik z dobrego ASO. Czy może lepiej jechać na hamownię przed i po (ale wiąże się to z wydatkiem około 350 - 400PLN). Z góry dzięki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam - grzela07

    Komentarz

    • Paweł T
      Elegance
      • 2006
      • 784

      #3
      masz taki soft, jaki możesz mieć, więcej mocy wymaga modyfikacji mechanicznych. Poza tym nie ma programów uniwersalnych, bo każdy silnik jest trochę inny. Poszukaj dokładnie, wielu kolegów wypowiadało się na ten temat. Jak Ci szkoda 400pln na hamownie to lepiej nie rób nic, bo naprawa może być dużo droższa
      TDI ASV 140KM 300Nm

      Komentarz

      • zurcio
        RS
        • 2008
        • 2046

        #4
        grzela07, szpec to ze mnie żaden ale wydaje mi się, że dopóki nie pojedziesz na hamowanie to nie będziesz wiedział ile masz po programie a ile miałeś przed programem ...
        A może masz gratis od fabryki i nie masz w serii 90KM tylko 100KM.
        Podejrzewam, że można wgrać jakiś podstawowy soft i tyle, mocy przybędzie jak po zwykłym boxie ale co dalej to znak zapytania, i czy będzie
        Zamieszczone przez grzela07
        117-118 KM i około 280 Nm.
        to tylko na górze wiedzą.

        Tak myślę, ale może się nie znam ... :diabelski_usmiech

        [ Dodano: Pon 12 Sty, 09 21:23 ]
        Zamieszczone przez grzela07
        ale wiąże się to z wydatkiem około 350 - 400PLN
        Wydaje mi się, że lepiej dołożyć i spać spokojnie ...,

        no i oczywiście wiedzieć co się ma pod maską
        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

        Komentarz

        • grzela07
          Ambiente
          • 2007
          • 227

          #5
          Ale właśnie o to chodzi, że z tego co czytałem to nie opłaca się robić więcej niż te 118 w ALH, bo sprzęgło może nie wytrzymać. Ale tu nie chodzi o samą hamownię (bo rzeczywiście 400 PLN przy możliwości zepsucia czegoś to żadny koszt), myslałem, że te DELIKATNE przeróbki to taki standardowy lajcik, bez żadnych wysiłków i hamownia do tego nie jest potrzebna. Ale dzięki Paweł T za info
          Pozdrawiam - grzela07

          Komentarz

          • zurcio
            RS
            • 2008
            • 2046

            #6
            grzela07, ale skąd będziesz wiedział, że jest 118 :?:
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez grzela07
              Czy może lepiej jechać na hamownię przed i po
              bezwzględnie
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • grzela07
                Ambiente
                • 2007
                • 227

                #8
                A może masz gratis od fabryki i nie masz w serii 90KM tylko 100KM.
                Znając moje szczęście do gier losowych to z pewnością nie mam 100 KM, dobrze będzie jak będzie przynajmniej te 90 KM :lol:
                Masz chyba rację zurcio co do sprawdzenia, przynajmniej bedzie pewność. O hamowni jak najbardziej myślałem żeby to sprawdzić ale później. No ale chyba trzeba będzie to zrobić od razu. Dzięki




                [/quote]
                Pozdrawiam - grzela07

                Komentarz

                • zurcio
                  RS
                  • 2008
                  • 2046

                  #9
                  grzela07, podejrzewam, że większośc ludzi doradzi Ci wjazd na hamownię :roll:
                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    tak naprawdę, to nie ma większego znaczenia czy i jaki masz gift, po prostu bez hamowni ja tego nie widzę, chociaż moje BKD nigdy nie było hamowane :lol:
                    (tyle, że z zupełnie innych względów, no i nie wgrywałem jakiegoś uniwersalnego wynalazku...)
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • kruk4
                      Rider
                      • 2008
                      • 656

                      #11
                      Dla mnie najwieksza satysfakcja jazdy octavią to jej bezawaryjność i spalanie nie ma sensu kręcić jak boisz sie o sprzegło czy o turbinkę. A jak robić coś to tylko pożądnie bo zaoszczedzisz na virusie a póżniej wydasz na naprawy silnika, sprzęgła czy skrzyni ...
                      Dlatego jak dla ciebie satysfakcja z jazdy to but to rób wirusa ALE W POŻĄDNEJ FIRMIE i zapłać wiecej bo warto na tym nie oszczędzać a o tym powiedzą ci wszyscy na tym forum pozdrawiam
                      OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
                      MOJE CAR AUDIO
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

                      Komentarz

                      • rob555
                        Rider
                        • 2006
                        • 748

                        #12
                        W alh jest turbo ze zmienna geometria. Na seryjnych wtryskach raczej tyle paliwa nie podlejesz by turbo mialo sie rozwalic ale jak np juz jest lekko przypieczone a tunera fantazja poniesie i limitery pozdejmuje (tak tak widzialem takie kwiatki) to lopatki w wydechu a olej w cylindrach.....
                        Nikt Ci nie powie czy mozesz lekki soft wgrac bez konsekwencji....generalnie tak bo ALH to prosty motor. Problem bedzie jak wlasnie mechanika juz nie gra do konca....a tego nawet hamownia Ci nie powie- predzej diagnostyka.
                        pozdrawiam

                        Diagnostyka i tuning
                        hybrydowe wtryski i turbiny
                        programy na ulice jak i do sportu

                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                        www.tune-up.pl

                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                        Komentarz

                        • grzela07
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 227

                          #13
                          Autko ma dopiero 60kkm przebiegu (realnego) i staram się o nie dbać (przeglądy itp). Ale widzę, że jednak Wszyscy sugerujecie, że zrobić to raz a porządnie za co wielkie dzięki - co kilka głów to nie jedna, zwłaszcza, że Wszyscy mówią podobnie. Dzięki
                          Pozdrawiam - grzela07

                          Komentarz

                          • Zoltar
                            Rider
                            • 2005
                            • 722

                            #14
                            Nie robisz dużych przebiegów na to wygląda, także dbaj o to by kręcić systematycznie auto, uchronisz turbo przed zapieczeniem kierownic i problemem z regulacją doładowania

                            Przed programem koniecznie logowanie, często auta są zamulane i potrafią padać turbiny w 3 latkach po 50 kkm
                            www.soft-car.pl
                            www.chiptuning-gdansk.pl


                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                            - Wyłączanie DPF
                            - Hamownia Obciążeniowa

                            Komentarz

                            • Mierzej
                              Drive
                              • 2007
                              • 82

                              #15
                              Witam, a jak modyfikacje w ALH maja sie do AGR'a. Tez mozna bawic sie z wtryskami od ASV itd..? Jaka roznica pomiedzy tymi silnikami?
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Mierzej
                                Witam, a jak modyfikacje w ALH maja sie do AGR'a. Tez mozna bawic sie z wtryskami od ASV itd..? Jaka roznica pomiedzy tymi silnikami?
                                można tak samo się bawić
                                ALH ma turbo VNT i jego sprzęgło uchodzi za słabsze
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Mierzej
                                  Witam, a jak modyfikacje w ALH maja sie do AGR'a. Tez mozna bawic sie z wtryskami od ASV itd..? Jaka roznica pomiedzy tymi silnikami?
                                  Zdecydowanie mozna....to to samo co ALH tylko turbo inne
                                  AGR sa przyjemnie jak wtryski 216 zalozyc chociaz na ASV tez daja rade :wink:
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz

                                  Pracuję...